Saya Ibu Yang Sibuk Tapi Tetap Support Breastfeeding

Selamat Datang Ke Laman Kehidupanku...Catatan Istimewa Dari Wanita kepada Wanita..

Rabu, 14 April 2010

Ulasan buku: Catatan Hati Nik Nur Madihah


Buku ini aku peroleh dari seorang guru di sekolahku dengan harga diskaun.Harga asalnya RM 25.90,kurasakan mahal pada mulanya.Tapi bila kubaca isinya,memang berbaloi.Buku ini juga banyak digunakan oleh guru-guru untuk tujuan ulasan dan motivasi.
Buku ini terkandung biografi pelajar terbaik SPM 2008,Nik Nur Madihah binti Nik Mohd. Kamal.Selepas aku baca buku ini,rasa terharu,sedih sehingga menitis air mata dengan kekuatan dirinya menempuh perjalanan hidupnya yang tak sesenang orang lain.Gadis ini mempunyai kekuatan dalaman dan ketabahan yang luar biasa.Selain itu,apa yang dilaluinya boleh dijadikan motivasi kepada semua orang kerana dunia ini tiada yang mustahil berlaku jika diizinkan Allah.
Aku rasa dia boleh dijadikan idola terbaik kita,bukannya para artis.Buat pelajar2, dapatkan tips berguna darinya untuk menjadi pelajar cemerlang.Mungkin dia satu dalam sejuta.Untuk menjadi segigih,setabah dan setaatnya mungkin payah.Sekurang-kurangnya jadikan dia adalah idola,sumber motivasi,sumber kekuatan dan sumber inspirasi kita.Seperti katanya,dunia ini tiada yang mustahil jika diizinkan Allah.Setiap kali aku give up,aku akan baca buku ini dan mendapat kekuatan untuk bangun walau tidak sekuat dirinya...
Lagi satu,tumpang bangga dengan kejayaan anak Kelantan ini...

Tiada ulasan: