Saya Ibu Yang Sibuk Tapi Tetap Support Breastfeeding

Selamat Datang Ke Laman Kehidupanku...Catatan Istimewa Dari Wanita kepada Wanita..

Sabtu, 10 April 2010

DALAM KENANGAN...Al-fatihah


Wan Nurdiyana Mohd Kamarul Zaman atau nama komersialnya,Dayana Kamal,22,seorang pelakon dan tidak ramai yang mengenalinya.Aku bukanlah peminat setianya atau selalu mengikuti perkembangannya,tetapi kenangan dia bagi aku ialah kami pernah sekampung,pernah berjiran dan pernah jadi rakan sepermainan sewaktu kecil.Seingatku,semasa kecil dia gemar bermain lompat tali dan gemar mengajak bermain bersama.Setahuku,namanya diberikan sempena nama anak buahku yang sebaya dengannya.Last sekali aku berjumpa dengannya beberapa tahun lalu sewaktu dia dan keluarganya datang berhari raya.Apa yang mengejutkan aku ialah pemergiannya untuk selama-lamanya setelah terlibat di dalam suatu kemalangan di km 2 Jalan Kota Bahru-Kuala Krai,Bunut Payung penghujung tahun lepas.
Ajal dan maut di tangan Allah.Mungkin dah ditakdirkan hayatnya yang singkat dan pergi cepat menemui Ilahi di usia muda.Apapun,Al-fatihah buatnya,semoga Allah meletakkannya bersama-sama orang-orang yang beriman.

Begitu juga dengan rakanku,Norizah Omar (murid cemerlang di sekolah dulu)yang telah pergi menghadap Ilahi semasa masih menuntut di universiti dulu.Apakan daya,ajal maut mengatasi segalanya,tidak terlambat walaupun sesaat..Al-fatihah buat rakan yang telah tiada..

Tiada ulasan: