Saya Ibu Yang Sibuk Tapi Tetap Support Breastfeeding

Selamat Datang Ke Laman Kehidupanku...Catatan Istimewa Dari Wanita kepada Wanita..

Sabtu, 10 April 2010

HALAL YANG MERAGUKAN


Sebagai seorang yang hidup di rumah bujang dan sentiasa sibuk,aku tidak terkecuali seperti orang lain,banyak memilih untuk makan atau beli di luar sahaja.Lebih berbaloi,cepat dan tidak perlu berpenat memasak lagi.
Mungkin aku tergolong di dalam kalangan orang yang selalu was-was dengan tanda halal,bila dah camtu,aku elakkanlah memakan makanan tersebut.Aku sentiasa mendapat biskut-biskut pemberian parents pelajar2 bukan Islam.Ada yang tidak tahu sumbernya dan ada tanda halal yang meragukan.Dulu semasa aku bekerja dengan seorang bos Cina,aku sentiasa mendapat kek2 atau makanan dari sumber yang meragukan pemberian suplier2.Antaranya tanda halal yang tidak disahkan,tanda halal yang cuma ditampal,bertanda halal tetapi label semua bertulisan cina.Bila dah was-was memang tidak ku makan..
Selain itu,aspek kebersihan penting juga..Bila dah beli luar ni,maklum je la,tak tahu tahap pembersih peniaga tu macammana,nak selamat,masak sendiri je la...

Tiada ulasan: