Saya Ibu Yang Sibuk Tapi Tetap Support Breastfeeding

Selamat Datang Ke Laman Kehidupanku...Catatan Istimewa Dari Wanita kepada Wanita..

Sabtu, 10 April 2010

Rindunya masakan Kelantan......

Semenjak berhijrah ke sini,jarang sekali aku dapat rasa masakan Kelantan.Kalau adapun tak sesedap yang pernah aku rasakan dulu dan harganya pun mengcekik.
Mula-mula aku masuk UKM dulu,berat badanku susut gara-gara tidak lalu makan kerana tidak kena dengan seleraku.Sehinggakan rakan-rakanku menegur,"Susahlah nak dapat masakan Kelantan di sini,semuanya berkari,".Dah la aku ni anti dengan kari.
Sehingga kini,makanan no 1 tetap di seleraku,gulai darat,percik putih,ayam masak merah,labu sira,laksam,nasi kerabu,nasi dagang Kelantan,my favourite ketupat sotong dan berpuluh lagi letih nak taip...Rindunya nak merasa semua tu lagi.....








Tiada ulasan: