Saya Ibu Yang Sibuk Tapi Tetap Support Breastfeeding

Selamat Datang Ke Laman Kehidupanku...Catatan Istimewa Dari Wanita kepada Wanita..

Khamis, 8 April 2010

HOBI: Buat koleksi matawang asing

Jika orang lain suka kumpul setem,aku pula suka kumpul matawang.Aku tak pernah ke Money Changer,biasanya aku dapatkan dari rakan2 yang pernah ke luar negara atau sesiapa saja yang memiliki matawang asing.Ralat jugak bila aku tak sempat nak simpan syiling emas RM1 yang pernah digunakan suatu ketika dulu.Kalau sesiapa ada dan bermurah hati tu,bolehla aku mintak yer..
Sejak di zaman kecil lagi aku suka mengumpul syiling2 yang pernah digunakan di zaman pemerintahan British,yang ada cop Ratu Elizabeth tu..semua tu milik keluargaku.Pernah juga guruku mengadakan pameran duit zaman penjajahan semasa darjah 5,dan akulah murid yang paling banyak membawa koleksi syiling2 di zaman penjajah. Tapi sayangnya syiling2 tu hilang semasa rumahku terbakar pada tahun 1995.Bukan apa,aku fikir jika datuk dan nenekku simpan untuk tatapan aku,pastinya aku juga inginkan kenangan untuk ditunjukkan kepada anak-anak cucuku nanti...


Tiada ulasan: