Saya Ibu Yang Sibuk Tapi Tetap Support Breastfeeding

Selamat Datang Ke Laman Kehidupanku...Catatan Istimewa Dari Wanita kepada Wanita..

Rabu, 19 Jun 2013

Testimoni Meal Shakes Shaklee

.
Anak sulung saya,Muhammad Naufal memang menghadapi masalah batuk berkahak sejak kecil.Puncanya mungkin dia kerap demam selsema,berhingus ataupun susu formula yang tak sesuai.Memang kesian,menjadi-jadi terutama selepas jam 2 pagi.Pernah masa kami balik kampung ke Kelantan,dia seakan lelah akibat duduk hampir 12jam dalam aircond.Ibu mana yang tak risau melihat anaknya lelah.Bila bawa jumpa doktor.Doc kata bukan lelah,tapi akan jadi lelah sekiranya kerap terjadi.Kat dalam peti ais tu,bermacam-macam jenis ubat miliknya.Setiap bulan pegi klinik.Dah banyak kali buat rawatan gas kat klinik kerajaan dan swasta,sedut kahak dan macam-macam tips saya praktikkan(contohnya mandi air suam,jangan bagi dia kesejukan DLL),langsung tak memberi kesan.Pernah saya habis duit hampir RM500 pegi buat rawatan gas dan ubat-ubat yang mahal kat Klinik Pakar Kanak-kanak Shanaliza kat Wangsa Maju.Pernah pegi sedut kahak di Klinik Nadir kat Wangsa Maju.Klinik-klinik tu semua glamour je lebih di kalangan penduduk sini.Tapi bila saya pegi dan berhabis duit kat situ,langsung tak beri kesan kepada kesihatan Naufal.Kadang-kadang sakit hatipun ada.Duit habis,batuk berkahak Naufal tak pernah surut.Last-last sebelum saya join Shaklee lagi kawan saya dah suggest Meal shakes.Katanya bagus untuk meredakan asma budak.Saya try guna.Bubuh satu sudu je sehari ke dalam susu Naufal.

Sukar nak percaya,tapi inilah hakikatnya.Tak sampai satu balangpun saya guna,batuk berkahak pada Naufal langsung tak kedengaran.sayapun beli lagi satu balang.Sejak minum Meal Shakes ni dia tak pernah demam dan selsema.Kalau dulu setiap bulan berhabis duit pagi klinik,kalau tengah-tengah bulan(takda duit),beli je ubat kat farmasi.Sangat-sangat puas hati dengan meal shakes.Dia pun dah berselera makan,berbanding sebelum ni langsung tak nak makan.Puas hati la.Satu balang tu boleh tahan lama.Mungkin kita berkira dan sayang nak berhabis duit beli meal shakes,tapi bila dah terpaksa pegi klinik setiap bulan dan tak larat tengok anak selalu demam,batuk berkahak,tak lalu makan.Sayang anak atau sayang duit lagi??fikir-fikirkan la.Nilai membeli mealshakes ini lagi murah dari kos klinik dan ubat.Just for sharing...
Kepada yang berminat nk beli meal shakes ni boleh pm saya,bulan ni ada offer..

Tiada ulasan: