Saya Ibu Yang Sibuk Tapi Tetap Support Breastfeeding

Selamat Datang Ke Laman Kehidupanku...Catatan Istimewa Dari Wanita kepada Wanita..

Rabu, 8 Mei 2013

Tips banyakkan susu badan dengan Shaklee


Ramai yang komen pada saya bila ambik set 3M susu badan masih macam tu je,tak bertambahpun.Sebenarnya supplemen hanya membantu,anda harus faham konsep sebenar untuk jadi ibu susu yang berjaya.Terutama bagi yang bermasalah dalam penghasilan susu.Pernah beberapa orang yang beli dengan saya,ada yang berjaya sekiranya ikut tips n nasihat yang betul..

Di sini saya kongsikan tips yang boleh diambil terutama bagi yang baru berjinak-jinak dengan dunia penyusuan.
1.tahu dan paham konsep supply & demand (more you give,more you have).
2.jika bekerja, pum secara konsisten, paling bagus 2-3 jam sekali.
3.minum air banyak, sebanyak 3 liter setiap hari.
First setkan dalam minda ingin jadi ibu susuan yang berjaya,kalau boleh seberapa lama yang boleh.Jangan fikir makan Shaklee semata-mata susu anda akan banyak.Anda mesti berusaha.Beli pam yang mampu milik n berkualiti,sebolehnya yang double pumping untuk membantu anda hasilkan susu lebih banyak.

Shaklee hanya membantu,mungkin semasa berpantang anda tidak makan makanan berkhasiat,atau badan anda jadi letih kerana sibuk menjaga si kecil.Shaklee membantu anda meredakan stress,seterusnya anda mampu menghasilkan susu yang banyak. Ini adalah berdasarkan pengalaman saya sendiri.Saya gagal untuk breastfeeding anak sulung.Mungkin masa tu kesedaran kurang,ilmu kurang.Anakpun sering sakit akibat minum susu formula dari awal.


Lepas mengambil set 3M saya mampu jadi ibu susuan.Jika anda gigih n rajin,Insyaallah anda mungkin boleh berjaya dari saya.Dengarkan pendapat dari mereka yang berjaya.


Jangan dengar dari mereka yang gagal.Tepis segala cabaran dalam dunia penyusuan.Berikan anak anda makanan terbaik.Susu ibu adalah yang paling berharga bagi bayi anda,bukan baju berjenama atau mainan mahal..Jangan lupa berdoa banyak2 supaya dipermurahkan rezeki untuk baby..


Untuk yang berminat dengan set penyusuan susu ibu,contact saya di 0129075114,angrybirds1892011@gmail.com.Saya akan perkenalkan anda set2 penyusuan yang sesuai bagi anda.

Tiada ulasan: