Saya Ibu Yang Sibuk Tapi Tetap Support Breastfeeding

Selamat Datang Ke Laman Kehidupanku...Catatan Istimewa Dari Wanita kepada Wanita..

Rabu, 9 Mac 2011

Kongsi resipi: Spaghetti

Di sini saya kongsikan resipi yang diambil dari cikgu Izzati,guru di tempat keje saya..Apapun untuk lebih sedap pandai2la tambah tomato puri ke,atau keju cheddar atau apa-apa lagi untuk bagi sodap..bagi saya,saya main campak-campak je asal sodap..

Bahan-bahan:
Spaghetti San Remo – 1 peket
Daging ayam kisar – 1 bungkus
Sosej blackpaper – 2 batang -potong
Lada benggala- 1 biji – potong dadu
Carrot – separuh batang – potong dadu
Tomato – 1 biji - blanded
Bawang besar belanda – 1 labu -blanded
Cendawan butang- potong
Sos cendawan prego
Oregano ground
Serbuk lada hitam

Cara-caranya:
Campur aje bahan-bahan di atas..
Tunggu biar mendidih..
Biar die pekat..
Kalau tak masam tambah tomato banyok2, lagi masam lagi sodap…
Pastu tambah lah perasa tu…

Tiada ulasan: