Saya Ibu Yang Sibuk Tapi Tetap Support Breastfeeding

Selamat Datang Ke Laman Kehidupanku...Catatan Istimewa Dari Wanita kepada Wanita..

Ahad, 28 Februari 2010

BUDAYA BER'FACEBOOK' :POSITIF ATAU NEGATIF?


Anda ada facebook?Mungkin ada di antaranya baru nak berjinak-jinak dan ada antaranya dah lali dengan facebook.Macam aku ler,mula-mula dapat tu excited search kawan-kawan lama dan kawan-kawan baru.Bila dah lama naik muak pun ada..
Nak tahu sejarah Facebook?Petang tadi aku berjalan-jalan di sebuah shopping kompleks,aku ternampak sebuah buku berkenaan asal-usul facebook dan aku tertarik untuk membeleknya..Menurut buku berkenaan facebook diasaskan oleh Mark Zuckerberg pada 2004,budak ni sebenarnya tak habis belajar pun di Universiti Harvard.Facebook mulanya dibuat untuk penuntut2 Harvard berinteraksi sesama diorang.Sejak itu facebook berkembang mengatasi jaringan sosial yang lain seperti Friendster dan Myspace.Budak ni la boleh jadi kaya tiba-tiba.Hai,untung betul jadi orang programmer ni..Itulah serba sedikit sejarah facebook.
Facebook banyak membawa perkembangan yang positif dan tak kurang juga yang negatifnya.Begitu juga dengan myspace yang suatu ketika dulu seingat aku digunakan untuk mengiklankan diri bagi tujuan ‘jual tubuh’.Budak-budak sekolah juga ada yang lalai.Begitulah setiap perkembangan yang berlaku ada pro dan kontranya.Pandai-pandaila kita memanfaatkannya..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bookmarked!!, I like your wweb site!

Look into my homepage - www.lakeofstew.ca/elevate-gf