Saya Ibu Yang Sibuk Tapi Tetap Support Breastfeeding

Selamat Datang Ke Laman Kehidupanku...Catatan Istimewa Dari Wanita kepada Wanita..

Rabu, 2 Julai 2014

Kesan Implanon

Sebelum ni aku pernah masukkan entri berkenaan kesan pil perancang Noriday dan sedikit info berkenaan Implanon.Setelah hampir setahun aku pakai Implanon,di sini aku kongsikan sedikit kesan Implanon yang telah berlaku kepada diri aku.Kesannya tidak akan sama,bergantung kepada individu.


-Haid memang huru hara,langsung tak datang.Bulan lepas je ada,tupun sikit sangat.
-Takda pening-pening seperti masa aku makan pil Noriday dulu
-Berat badan naik mendadak.Dulu masa anak dara 52kg,lepas bersalin 65kg,sekarang hampir 70kg.Mungkin juga kesan dari aku terlalu suka makan dan sibuk (jarang exercise)..Hehe nak kene diet laaa..

Kesan-kesan lain takda...Bagusla jugak Implanon ni berbanding pil Noriday yang selalu buat aku pening...^^^Just Sharing^^^

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hi..saja baca blog u utk tau kesan implanon. Skrg ni i mkn pil. Dr. Hasni tu kata kalo nk tau kesan implanon kat kita, blh try mkn pil dulu sbb kandungan hormonnya lebih kurang sama. u ambik noriday kan? I ambik Liza sbb tak breastfeed baby. My sis in law pasang implanon tp dia jd totally kurus. Lg kurus dr sblm kawin. Maybe lain org lain kesan. Anyway, thanks for your info.